2009. december 31., csütörtök

Év végi számadás

Mivel itt az év vége, ideje számot adnom arról, hogy miket sajátítottam el (és miket nem) ebben az évben.

Kezdjük az elején:
Megtanultam járni, ugrálni, futkározni, lépcsőn egyedül közlekedni, pohárból inni, kanállal és villával egyedül enni, pisilni, kakilni a bilibe, vagy WC-be (most már akkor sincs szükségem pelusra, ha vendégségbe, vagy vásárolni megyünk, és természetesen a nadrágomat, harisnyámat, bugyimat is egyedül húzom le, de felhúzni még nem tudom egyedül). Megtanultam cumi nélkül aludni, de még mindig nem tudok anya nélkül elaludni (kivéve, ha vendégségben vagyok, vagy anya nincs otthon). Megtanultam orrot fújni, de ha nagyon meg vagyok fázva, néha még előkerül az orrszívó. Megtanultam kirakót, formabedobót, csúszdát rendeltetésszerűen használni. Meg tudom különböztetni a meleget a hidegtől, hangosat a halktól, sötétet a világostól. Megtanultam az állatok, zöldségek, gyümölcsök nevét, és megismertem a színeket, testrészeket, érzékszerveket. A szókincsem rengeteget fejlődött. Három szótagú szavakat mondok, de rövidebb mondatokban is ki tudom fejezni már magam (pl. Apa alszik; Gyere anya!; Esik a hó; Noncsi beteg; Vau ugat; Kérek inni!:)) Tudom, hogy hogy hívnak, és hány éves vagyok, rokonaimat nevükön szólítom. Ráismerek a versekre, dalokra, mondókákra, többségüket együtt szavalom és mutogatom anyával. Tudok cuppanós puszit adni, suttogni, telefonálni, grimaszolni. Fel tudom húzni egyedül a cipőmet, és tudom, hogy nagyiék hol tartják az édességet:) (Ezer hála érte Rékának!)
Rendkívül jól tudok hisztizni, nyafogni, füllenteni:)

Még mindig imádok pancsizni, úszni és vízi csúszdázni, de utálok hajat mosni. Szeretem, ha a pocakomat simogatják, csipkedik, puszilgatják. Szeretek takarítani, port törölni, asztalt letörölni, porszívózni, de nem tudok rendet tartani a játékaim között. Szeretek továbbá firkálni, távirányítót, kocsikulcsot eldugni, tv-t, sütőt kapcsolgatni. Szeretem az állatokat, főleg a kutyánkat Phoebet, és a cicánkat Bajusz urat. Esténként szívesen nézem a holdat és a csillagokat az ablakból. A Mikulástól félek, szánkozni annyira nem szeretek.

Imádom az édességet, főleg a csokit, és szívesen eszem tökfőzeléket, bármilyen tésztát és halas bébiételeket. Nem szeretem anya főztjét. A husit csak pépesen vagyok hajlandó elfogyasztani. Szeretek szívószállal (és anélkül) buborékot fújni. Szeretem más ruháját, ékszereit magamra aggatni, de nem szeretek öltözködni. Szeretnék sminkelni, de anya nem engedi:((. Szeretem, ha fésülnek, de nem szeretem, ha a hajamba csatot, gumit tesznek.
Szeretek Cincogóra, tornára járni, de nem szeretek kocsiban utazni. Utálok hálózsákban aludni, és nem szeretem, ha betakarnak. Utálom, ha az orromat porszívózzák... Szeretek számítógépezni, kerivel skype-olni. Szeretek képeskönyvet, újságot lapozgatni, de nem szeretem, ha olvasnak nekem.
Nem szeretem, ha megmondják, hogy mit csináljak, és mit ne. Önállóságra törekszem, nem engedem, hogy etessenek, a lépcsőn a kezemet fogják, bilizésnél a nadrágomat lehúzzák, orrfújáskor a zsepit a nózimhoz tartsák. A fenekemet is szeretem egyedül kitörölni:))

Kedvenc étel: virsli ketchuppal
Kedvenc szín: rózsaszín:)
Kedvenc gyümölcs: eper
Kedvenc ruhadarab: bugyi
Kedvenc énekes: Halász Judit, Gryllus Vilmos
Kedvenc film: Kisvakond, Süni és barátai
Kedvenc dal: Pancsoló lány
Kedvenc lemez: Bújj-bújj zöld ág, Halász Judit: Minden felnőtt volt egyszer gyerek
Kedvenc állat: krokodil, pingvin, vakond
Kedvenc játék: tanuló kutyus, hip-hop zebra, konyha

és végül, de nem utolsó sorban:
Fogak száma: 14
Hossz: 82 cm (állva)
Súly: kb 11 kg
Lábméret: 21
Fejkörfogat: 47 cm (pont akkora a fejem körfogata, ahány centivel születtem:))
Oltások száma: 6 db (2 kötelező, 4 ajánlott)
Fodrászkodás: 2 alkalommal

Tavaly így vártam, hogy beköszöntsön az új év:

Idén pedig így:

Csak most nem vagyok egyedül:))

Nincsenek megjegyzések:

 

Design By:
SkinCorner