2013. október 6., vasárnap

Állatok világnapjára...

Igazság szerint már múlt héten be kellett volna vinnünk az oviba valami itthon készített művet, amit az állatok világnapja alkalmából kiállítanak a jövő héten, de mi csak most hétvégén jutottunk el odáig, hogy alkossunk valamit. Hosszas sikertelen böngészés után a neten, végül egy teljesen egyedi kreációt hoztunk létre anyával és apával közösen. Két napig tartott a munka. Szombaton az alap festésével kezdtük, majd anyával kimentünk a kertbe leveleket szedni. Korábban gyűjtöttünk tobozokat, azokat anyával megfestettük és a levelekkel együtt az alapra ragasztottuk. Apa a munkából hazafelé jövet beszaladt a Müllerbe és vett nekünk zseníliadrótot, műanyag szemeket, meg egy doboz temperát. Aztán elküldtük diót szedni, amit aztán fel is kellett törnie ügyesen, úgy, hogy ne törjön szanaszét a héja. A diókat aztán temperával különböző színűre festettük és füleket, farkakat, lábacskákat ragasztottunk rájuk. Így lett pár katicabogarunk, méhecskénk, nyuszink, egérkénk, pókunk, macink, pingvinünk, békánk. Aztán anya minden tudását beleadva fehér papírra rajzolt két elefántot és két zsiráfot én pedig egy macskát, egy oroszlánt és egy malackát. A rajzokat anya vágta ki. Szombaton éjfélig dolgozott a kreáción.


 Szombat este még így nézett ki az erdő:

Ma reggel ébredés után azonnal hozzáláttunk a műhöz. Anya már épp mondani akarta apának, hogy el kellene szaladni a Müllerbe ragasztópisztolyért, amikor apa megjelent vele. :) Lényegesen gyorsabban ment a ragasztás azzal. Anya megengedte, hogy én is kipróbáljam, de szigorúan együtt. Amúgy háromféle ragasztót használtunk, hobbiragasztót, sima stiftes papírragasztót és a ragasztópisztolyos meleg ragasztót. Temperából a lila kivételével mindenféle szint kikevertünk, én nagyon élveztem a festést és a színek keverését is. Anya sok mindenben szabad kezet adott, de a nehezebb dolgokat ő csinálta meg. A vasárnap kivágott állatokat közösen fejeztük be. Színes papírra ragasztottuk őket és temperával, illetve filctollal rajzoltuk meg az arcokat. Az alapra történő helyezéskor kicsit megakadtunk, hogy hogy fognak a papír vékonyságú állatkák megállni, de aztán apa kartonból csinált kitámasztókat, végül azzal ragasztottuk fel őket. Jah csináltunk egy folyót is aranyhalakkal, meg egy palackorrú delfinnel, amit az erdő közepére ragasztottunk.

Délután átszaladtak papáék és hoztak még ragasztót a pisztolyhoz, a dió állatkákat azzal ragasztottuk fel. És hogy a rajzlapból készült zöldre festett alap ne hajoljon vissza, apa két centis nikecellből csinált még egy alapot, amit fekete ragasztóval tekertünk körbe és ráragasztottuk a művet. Apa annyira belendült a végén, hogy nikcellből csinált még egy hóval fedett hegyet is. (Még jó, hogy nemrég szigeteltünk :))

Szombathoz képest kicsit változott az elképzelésünk. A wc papír gurigából és krepp papírból készült fákat végül nem használtuk fel és a levelek egy részét is eltávolítottuk.

A végeredmény, ami igazi családi munka volt önmagáért beszél.


Hazudnék ha azt mondanám, hogy két napig csak ezen dolgoztam, de rengeteg munkám van benne nekem is. Én rajzoltam és festettem ki a bal sarokban ülő malacokat (amire mama laza egyszerűséggel azt mondta, én vagyok, meg anya... :)) Én rajzoltam pöttyöket a zsiráfra. Az egész alapot én festettem ki, kivettem a részem a toboz festésből is és a dió állatkák közül a varangyos béka meg az egyik méhecske, a pingvin, meg pink katicabogár is az enyém. Anya az oroszlánomra és a macskámra (ami végüli puma lett) a legbüszkébb, mert ő beza nem tud oroszlánt rajzolni :) Legalábbis eddig úgy tudta :)

Holnap a művet bevisszük az oviba, aztán ha visszakapjuk, eltesszük emlékbe. :)

Nincsenek megjegyzések:

 

Design By:
SkinCorner