2014. december 31., szerda

2014 év végi számadás

Eljött az év vége, úgyhogy ideje számot adnom, hogy mennyi minden történt velem ebben az évben, miket tanultam, mennyit fejlődtem, nőttem, híztam okosodtam stb...

Na akkor csapjunk a közepébe.
Januárban a sikeres iskolakezdés érdekében és a nevelési tanácsadó javaslatára vasárnaponként eljártam Évi nénihez ex-óvónénimhez iskolaelőkészítő foglalkozásra. A foglalkozásokat nyáron hagytuk abba. Úgy gondoljuk, hogy volt értelme ezeknek a foglalkozásoknak, egyrészt mert jobban rávilágított a hiányosságaimra, másrészt pedig egy csomó már ismert hiányosságomat sikerült megszüntetni.
Voltunk a gasztroenterológián is, mert sokat fájt a hasam, de nem mutattak ki semmi rendellenességet.
A háziállataim két kisegérrel gyarapodtak, akikről időközben kiderült, hogy nem egyneműek, így azóta 5 alkalommal születtek kis egereim, minden alkalommal 5 db. A kis egereket természetesen nem tartjuk meg, amikor már képesek egyedül enni, apa mindig elviszi őket az állatkereskedésbe.

Februárban részt vettem életem első farsangi ünnepségén, és nem hercegnőnek, vagy tündérnek, vagy valami hasonló tök cikis dolognak öltöztem be, hanem Frankie Steinnek a Monster High-ból (volt benne egy pici Drakulaurás is, mert neki van szárnya:)).

Márciusban elvesztettem az első fogacskámat, egy héttel később pedig a 6. szülinapom ünneplésére jött össze a család illetve a család egy része, ugyanis keriék és nagyiék sem tudtak eljönni születésem napján felköszönteni. Nagyiék papa miatt maradtak távol, mert aznap műtötték a szívét, és keriéknek is közbejött valami. Ők később köszöntöttek fel.

Április elején nagy bulit csaptunk a gyerekcenterben. Az összes barátomat meghívtam az oviból és eljött Virág is, így összesen 17-en voltunk. Azt hiszem jövőre még belefér egy hasonló buli, de utána már új helyszín után kell néznünk...
A húsvéti nyuszi is meglátogatott minket. A kertbe pottyantotta az ajcsikat. Virággal sikerült az összeset megtalálnunk.

Május két legfontosabb eseménye az ovis ballagás, valamint az iskolába történő felvétel volt, jah és volt még egy; a ballagás napján végre megtanultam biciklizni.
Ami a ballagást illeti betegen is helytálltam, nagyon megható volt az egész ünnepség, amit összekötöttek az évzáróval és az anyák napjával.
Hó végén derült ki az is, hogy melyik osztályba kerülök, amit anya sokként élt meg, mert remélte, hogy Bence haverommal és Fanni barátnőmmel egy osztályba fogok kerülni, de nem így történt. Most már nem bánjuk, mert nagyon jó tanár néniket kaptam a két Kati néni és Joli néni személyében.
Jah a legfontosabb, az 1/c osztályba kerültem.

Júniusban végleg elbúcsúztam az ovimtól, de előtte még a csoporttársaimmal elmentünk kirándulni a Margit szigetre. Pünkösd vasárnap Bence haveromékkal strandolni voltunk és este átmentünk hozzájuk beszélgetni, iszogatni. Hétfőn pedig feltöltöttük a medencét, mert végre beköszöntött a nyár :)
Ugyanebben a hónapban elbúcsúztunk anya régi zajos tücskétől, amit egy újabb családi változatra cseréltünk. Az új autó tele van extrával és még hűtő is van benne, meg hét ülés! Imádom, amikor a csomagtartóban utazhatok, de csak ritkán adódik rá alkalom :(

Július legfőbb eseménye a balesetibe tett látogatásunk volt. Sikerült, úgy beverni a fejemet, hogy felszakadt a bőr és vérzett. Majd meghaltam, annyira megijedtem, hogy meg fogok halni. A balesetiben pikk-pakk összeragasztották a sebet. Szerencsére nem tört be a koponyám.
Ebben a hónapban esett ki a második fogam. Pont keriéknél voltam, amikor az esemény történt, de így legalább már azt is tudom, hogy a fogtündér bárhol megtalál. (Köszi Keri!)
Voltunk a Vasúttörténeti parkban, mert itt tartották az ikrek szülinapját. Életemben először (és remélhetőleg nem utoljára) ültem limuzinban. Nyugodtan mondhatom, hogy az egyik legjobb szülinapi buli volt, amin eddig részt vettem.
A névnapomra egy titkos naplót kaptam, amit úgy bezártam, hogy azóta nem lehet kinyitni.
Mama kórházba került, engem pedig keriék elvittek nyaralni a Balatonra. Dédi is kórházba ment, sajnos ő azóta sem jött ki onnan :(:( Sajnos nem látogathatom meg :(

Augusztus elején volt a családi nyaralás a már szokott helyen Horvátországban Okrug Gornji szigeten. A nyaralásra Réka és Andris is eljöttek, akik azóta már sajnos nincsenek együtt, de nekem van egy olyan érzésem, hogy nem végleges a szakításuk. (Réka új barátja nem olyan helyes, meg a szemöldöke is vastag, szerintem beteg...)
A nyaralást követő napon anyával elmentünk beszerezni a felszerelést az iskolába. Én választhattam ki az iskolatáskát és a tolltartót. Sajnos az utóbbiból már a másodikat fogyasztom (de ez még egész jól tartja magát :))
Augusztus 31-én vasárnap délután volt az évnyitó az iskolában. Az ünnepély után megnéztük a termünket, és megismerkedtünk az osztályfőnök nénivel, Kati nénivel. Az évnyitóra nagyiék és Netti is eljöttek és sok sikert kívántak az iskolához.

Szeptemberben becsöngettek. Az idei év legfontosabb eseménye minden bizonnyal az iskolakezdés volt. Rettentően féltettek anyáék az iskolától, de azóta bebizonyosodott, hogy egészen jól veszem az akadályokat, még akkor is, ha ezért rengeteg áldozatot kell/kellett hoznunk. Tudatosult bennem, hogy vége a felelősség mentes, játszásokkal teli nyugodt életnek. Itt bizony kőkemény elvárások vannak, amiknek meg kell felelni. Ettől függetlenül szeretek iskolába járni és próbálok jól teljesíteni. Izgulok a felmérések előtt, pedig nem kellene, mert magamhoz képest nagyon ügyes vagyok.
Elkezdődött az angol tanfolyam is, más foglalkozásra nem járok.
Hó végén eltörtem a kezemet egy szerencsétlen esés következtében és voltunk szemészeten, mert nem látom a táblát, de kiderült, hogy nem a szememmel van gond, egyszerűen csak szeretnék egy szemüveget, hogy okosabbnak tűnjek :)

Az október a családunkban teljes egészében az iskoláról szólt. Nagyon ráfeküdtünk az írásra és az olvasásra, mert rájöttünk, hogy azok mennek a legnehezebben. Időközben mindkét tantárgyból rengeteget fejlődtem, úgyhogy igazán büszke lehetek magamra:)
Volt iskolai kirándulás a gyáli templomkertbe és végre levették a gipszet a karomról. Jah és Bence haveromékkal voltunk moziban ahol a Villám és a Varázsló című animációs filmet néztük meg 3D-ben. Ez volt életem első 3D-s mozifilmje.

Novemberben volt Samu szülinapja, amit egy kisebb játszóházban tartottak. Jól éreztük magunkat.
Anya észrevette, hogy az iskolakezdés óta sokat híztam, így megvonta a nasit és az üdítőket.
Az egyik kis fiú az iskolából rám szállt és azóta sem hagy békén. Nagyon agresszív és mindig talál valami okot, hogy belém kössön :( Próbálom valahogy kezelni a helyzetet, de egyre nehezebben megy, és apáék sem tudnak tenni semmit :(

Elérkeztünk az év végéhez. Decemberben elvesztettem a harmadik fogamat és a két egeremet (de az utóbbiból maradt 10, mert születtek újak és apa még az előző almot sem vitte el). Meglátogatott a Mikulás, de alig hozott valamit. Karácsonyra csak egy xboxot kértem, meg egy yoohoot, de végül 5 yoohoot kaptam, meg még egy csomó mindent.
Volt luca napi vásár az iskolában, amire mi is nagyon készültünk. A téli szünet előtti héten lebetegedtem, begyulladt a szemem, de az utolsó napon bementem az iskolába, mert aznap volt a karácsonyi ünnepség, amit a közösségi házban tartottak és délután az osztályban is megünnepeltük a Karácsonyt és a téli szünet kezdetét:). A Karácsony pont úgy telt, ahogy mindig is szokott. Anyával együtt vettük meg 23-án a halat, 24-én leléptem otthonról és csak délután jöttem haza, 25-én keriék látogattam meg minket, 26-án pedig mi mentünk el nagyiékhoz.
A Szilvesztert itthon töltjük, de erről majd később.

Az évet 115 cm-el és 23.3 kg-al kezdtem. Decemberre 5 cm-el lettem magasabb és 6 kilóval nehezebb.
Év elején 122-es ruhákat hordtam, most 134-eseket.
A kedvenc színem a kék, a rózsaszínt már nem szeretem, csak a sötét rózsaszínt.
Nem szeretek szoknyát hordani, és nem szeretem azokat a ruhákat, amiken mell alatt varrás van.
Ha tehetném csak mackót hordanék (de anya ezt csak otthon engedi meg)
Utálom a hosszú hajamat, de anya nem engedi, hogy levágassam.
Ugyanolyan makacs vagyok, mint voltam, de lehet, hogy még makacsabb.
Szeretek iskolába járni.
Borzasztóan félős vagyok, nem merek egyedül wc-re menni és a sötétségtől is fosok.
Otthon nem szeretek egyedül játszani, de az iskolában inkább magamban vagyok és nem keresem a társaságot. Nem vagyok hangadó (csak otthon, meg nagyiéknál, meg keriéknél, meg Katiéknál)
Jó szívű vagyok. Szeretek reggelit csinálni anyának, meg kávét. Ügyesen feltalálom magam a konyhában.
Az iskolában Petra az egyik legjobb barátom.
Szeretek TV-t nézni, aNickelodeon és a Disney a kedvenc csatornám.
A Violettát nem szeretem. Mesivel egyre ritkábban találkozom.

Nos ennyit szerettem volna most megörökíteni, folyt köv a 2015-ös fogadalmakkal :)

Nincsenek megjegyzések:

 

Design By:
SkinCorner