2015. január 23., péntek

Kincskereső

Az előző posztban említettem, hogy számos módja van az olvasás és nem utolsó sorban a szövegértés gyakorlásának. Lehet ezt mókásan is csinálni és nem szabályok közé szorítva. Tegnap és ma kincskereső játékot játszottunk anyával. Tegnap úgy játszottuk, hogy anya kis cetlikre különböző instrukciókat, küldetéseket írt, amiket a lakás különböző pontjain elrejtett. Mindegyik cetlin szerepelt a következő állomás és egy-egy feladat, vagy bíztató szó. 7 küldetés teljesítése után találtam meg a kincset a konyhaszekrény fiókjában. A kincs egy bon-bon volt (mivel jobb cuccot nem talált anya). Mivel tegnap gondot okozott anya írásának elolvasása, így továbbfejlesztette anya a játékot és ma inkább kinyomtatta a küldetéseket. Este mikor hazaért megkérte apát, hogy pár percig még maradjon velem, amíg elrejti a cetliket és a meglepiket. Elmondása szerint a kincs egész nap el volt rejtve (á dehogy kerestem egész nap:)))
Miután apa elment, azonnal neki kezdtünk a játéknak.

Ezek voltak az instrukciók, amiből az elsőt a kezembe nyomta, a többit pedig egyedül kellett megtalálnom:

1, Üdvözöllek a kincskereső játék második fordulójában! Remélem, sok örömöt fogsz találni a játékban és megtalálod a kincset.
Most menj be a fürdőszobába és húzd ki a fehér fiókot! Ott találod meg a következő instrukciót, és egy apró meglepit.J­­­­­­­­­­­

2, Ügyes vagy! Megtaláltál, de én csak egy cetli vagyok és egy kis meglepetés.J Most egy térképen fogsz végigmenni. Ha jól teljesítesz, tiéd a kincs.
A térkép első állomása a nappali. Sétálj be a nappaliba és nézz bele a TV alatti fiókba! Ott találod a következő instrukciót. Csalni nem ér!!
 
3, Látom, szépen olvasol és könnyen felfogod, hogy mi a dolgod, ezért dicséretet érdemelsz. Teljesítetted a második küldetést, ezért tapsold meg magad és adj anyukádnak egy puszit!J Cserébe ez a meglepi is a tiéd.
Most menj ki a konyhába és nézz be a szekrényekbe, hogy megtaláld a következő küldetést!

4, Nem nyertél keress tovább!

5, Ha még nem fáradtál el, akkor most csinálj 10 guggolást!
(A kincsért dolgozni is kell!)
Már nincs sok hátra, közel vagy a célhoz. Menj be az előszobába és nézz a radiátor alá, ahol megtalálod a következő instrukciót!

6, Az utolsó előtti állomásra érkeztél, nem fárasztalak tovább.
Menj fel a szobádba és nézz be a párnád alá. Ott vár rád a kincsesláda kulcsa.

7, Gratulálok kis pajtás. Megérdemled a kincset, mert az összes küldetést teljesítetted és elolvastál eddig 222 szót. Már csak egy feladatod maradt, köszönd meg a játékot anyukádnak, és ha máskor is szeretnél ilyet játszani, akkor adj neki egy puszit, meg egy hatalmas ölelést!
Vigyázz nagyon a kincsedre!

Amikor az első cetlit megláttam, azt hittem elsírom magam olyan hosszúnak tűnt. Próbáltam visszakozni, hogy nem tudok olvasni, de anya mondta, hogy enélkül nem találom meg a kincset (hiszen egész nap azt kerestem és valóban nem találtam meg). Szóval végül szépen elkezdtem olvasni. Anya segített, mert néha kevertem a betűket (pl: b helyett d, e helyett é, u helyett ü és fordítva), de összességében mindent elolvastam és ami a legfontosabb meg is értettem. (Ez utóbbi legalább olyan fontos, mint maga az olvasás, hiszen hiába tud olvasni valaki, ha nem érti, hogy mit olvas...) A kincs amúgy - ami nem tudom, hogyan került a párnám alá - egy yoohoo madárka (Pinky) és egy arcfestő készlet volt. Nem nagy dolgok, de én nagyon örültem nekik. (A yoohoo-im száma így 6-ra emelkedett.)
Be kell vallanom, hogy a játék végére borzasztóan elfáradtam, az utolsó cetlinél már nagyon sok betűt kevertem. Meglepődtem nagyon, hogy több mint 222 szót olvastam. Mégha soknak is tűnt, annyinak azért nem:) A végén anya megkapta a pusziját és az ölelést. Ő végig mellettem volt és a guggolásban is részt vett, bátorított, dicsérgetett és segített, amikor elakadtam.
Szóval nagyon tetszett ez a játék, de mondta anya, hogy holnapra valami mást talált ki. Társasjátékozni fogunk, de nem akárhogyan. Majd megírom, hogy milyen volt:).

Nincsenek megjegyzések:

 

Design By:
SkinCorner