2014. szeptember 20., szombat

Difer mérés

Megérkezett a difer mérés eredményem:

Szociális motívumok és készségek  80% (befejező szint)
Írásmozgás-koordináció 54 % (haladó szint)
Tapasztalati összefüggés-megértés  75% (befejező szint)
Beszédhanghallás  50% (kezdő szint)
Tapasztalati következtetés  100% (optimális szint)
Reláció-szókincs  100%  (optimális szint)
Elemi számolási készség  92% (optimális szint)

Mit is jelent ez? Mivel szöveges értékelést nem kaptunk, a neten kutakodtunk. Azt olvastuk, hogy azok az iskolaérett gyerekek, akiknek a difer indexe befejező és optimális szinten van. (Öt szint van egyébként; ezek az elemi, kezdő, haladó, befejező és optimális szint.)
Anya szerint az én eredményem nagyon szép lett, a beszédhanghallásban és az írásmozgás-koordinációs feladatokban szerepeltem gyengén, ezeket kell fejlesztenünk. Ez a kettő az olvasás és írás elsajátításához elengedhetetlen, szóval nem szabad elsiklanunk felette. Dolgozni fogunk rajta, hogy ezen képességeim minél jobban fejlődjenek és, hogy ezekből is minél hamarabb eljussak a befejező, vagy optimális szintre, ami pedig ahhoz elengedhetetlen, hogy motivált, lelkes és tanulni szerető gyerek legyek/maradjak.
Ami a többi képességet illeti, anya szerint büszke lehetek magamra (na meg rá és apára is), mert az elmúlt időszakban bizony sokat dolgoztunk azon, hogy ilyen szép eredményeket érjek el. Persze itt sem dölhetünk hátra, hiszen ezeket a képességi szinteket nem elég egyszer elérni, meg is  kell tartani, szóval továbbra is rengeteget kell gyakorolnunk, gyakorolnunk. Nagyon jó, hogy volt ez a teszt. Bár anyáék tisztában voltak vele, hogy mik a gyengeségeim, de azt egyik sem gondolta volna, hogy a számolási készségem ennyire jó, és hogy tapasztalati következtetésben 100%-ot fogok elérni, ami nélkülözhetetlen a tanuláshoz, hiszen akinek ez a készsége fejletlen, az konkrétan nem érti meg a tanárnénit...
Összegezve nagy megkönnyebbülés volt látni ezt az eredményt, hiszen ez is azt bizonyítja, hogy szociálisan is érett vagyok az iskolára, ott a helyem és ha ezen az úton haladok tovább, akkor művelt, intelligens, okos diák lesz belőlem :).
Nem tudjuk, hogy az osztálytársaim hogyan szerepeltek, nem is érdekel minket. Anya azt mondta, hogy magamhoz kell viszonyítani, nem máshoz. Mi tudjuk, hogy tavaly honnan indultunk el, milyen nehézségekkel küzdöttünk az oviban, mennyire féltettek az iskolától., mit írtak a nevelési tanácsadóban és a pszichológusnál rólam.  

Minden kétkedőnek (köztük anyának és apának is) ez a válaszom:
Balatoni Lili Dóra DIFER-index elsajátítási szintje: 78% Befejező szint

Nincsenek megjegyzések:

 

Design By:
SkinCorner