2014. október 31., péntek

Möa=ma

Bár a múlt héten őszi szünet volt, azért majd minden napra jutott némi tanulnivaló. Egy kis matek, egy kis írás, egy kis olvasás... Most amúgy az olvasásra helyezzük a legnagyobb hangsúlyt. Az iskolában megtanultuk már a magánhagzók közül az a, i, o, betüket és a mássalhangzókból az m és az l betűt. Ezekkel már lehet szavakat alkotni. Nem egyszerű ám ez. Rengeteget kellett gyakorolnom mire egyértelművé vált, hogy a "mö" és az "a" betük a ma szócskát jelentik a "mö" és "i" pedig összeolvasva a mi, és az egy dolog, hogy ez már megy, ebből számomra még nem következik, hogy a "tö" és "i" az a ti, vagy a "fö" és "ű" az a fű. Ezeket amúgy most nem is könyvből gyakoroljuk, hanem úgy, hogy anya betűz egy rövid szót, pl: töé vöé én meg kitalálom, hogy az a tévé :)
Persze a könyvet is nézegetjük és már ügyesen tudom olvasni a fenti betűkből álló szavakat. Sőt már egy-egy mondatot is sikerült kiolvasnom pl: A li-li-om li-la.
Néha felcserélem a betűket, meg van amikor saját mondtatot találok ki, gondolván, anya nem tud olvasni, de eddig nem sikerült egyszer sem becsapni anyát.

Ami az őszi szünetet illeti, semmi extra nem volt. Egész héten mentem, egyedül voltam elsős. Nagyon kevesen voltunk. Eleinte sokat panaszkodtam, hogy csúfolnak a gyerekek, mert én vagyok a legkisebb, de aztán beletörődtem. Minden reggel megkérdezte anya, hogy valóban akarok-e menni, és mindig igen volt a válasz. Reggelente sokat fagyoskodtunk az iskola előtt, mert az ügyelet 8-kor kezdődött, és nem is nyitották ki addig a kaput, csak ha csöngettünk. de így is elég lassan jelent meg a portás az ajtóban. Szerencsére jövő héten már rendes tanítás van, úgyhogy ilyen gondunk már nem lesz.

Nincsenek megjegyzések:

 

Design By:
SkinCorner