2015. február 18., szerda

Az ábécét holnapra megtanulom! Az ábécét holnapra megtanulom!

Az utóbbi időben gyakran panaszkodtam hasfájásra, így több esetben is korábban kellett apának értem jönni. Volt, hogy öklendeztem is az iskolában. Hiába vitt el apa orvoshoz, nem derült ki semmi. Hétfőn is hányingerem volt, ezúttal anyát érték el hamarabb telefonon, így azonnal értem jött az iskolába. (Az azonnal azt jelenti, hogy egy órát vártam rá az osztály előtt, egyedül a nyitott ablaknál mikozben a többiek bent tanultak...) Pont szünet volt, mikor anya megérkezett, így még tudott pár szót váltani a tanár nénivel. Elmondta, hogy szerinte ez valami lelki eredetű dolog lehet, ami miatt rendszeresen rosszul vagyok az iskolában, mert otthon semmilyen tüneteim nincsenek, sőt kifejezetten jól érzem magam. A tanító néni egyetértett anyával (mondjuk, így nem igazán értjük, hogy akkor minek küldött haza, de mindegy is). Anya mebeszélte vele, hogy fel fogja hívni és kér időpontot fogadóórára, hogy megbeszéljék, hogyan tovább. A tanító néni amúgy azt is megemlítette, hogy mostanában a teljesítményem is visszaesett.
Bár örültem nagyon anyának, hogy ő jött értem, otthon már nem voltam annyira lelkes. Anya ugyanis rövid beszélgetés után azonnal nekiállt az ábécét gyakoroltatni, amit még hétvégére adtak fel leckének, de én pár betűt nem tanultam meg rendesen. Sajnos anya nem az a feladós típus, mint apa. Ő mindig is a maximumot próbálja kihozni belőlem és addig nem ereszt, amíg nem tanulom meg rendesen a dolgokat, vagy nem csinálom meg tökéletesen a házimat. Mikor a sulis dolgok után rétértünk a házira rögtön kikérdezte az ábécét, amit hétvégén is gyakoroltam. Hát nem volt tökéletes, de nem voltam hajlandó többször felmondani. Erre anya elkezdte mondogatni. Eleinte csak a dzs-ig, mert ezt  a betűt a dz-vel együtt mindig kihagytam. Én már kínomban felmentem a szobámba és magamra zártam az ajtót, de anya jött utánam és a csukott ajtó mögött megállás nélkül mondogatta az ábécét, mint egy lemezjátszó, amiben megakadt a lemez. A végén már megsajnáltam és lementem vízért, nehogy kiszáradjon a szája, de így sem hagyta abba. Csak mondta és mondta és mondta kb másfél óráig. Akkor hagyta csak abba, amikor végre nagy kegyelmesen hajlandó voltam újra felmondani. Mit ad Isten, sikerült a dz és dzs helyét megtalálnom és kicsi gyakorlás után rendesen kiejtenem is mindkét betűt. Ezt követően még a gy és ly hangokkal voltak gondok, de este sikerült párszor hibátlanul felmondani, és másnap reggel is segítség nélkül felmondtam.
Este meglepődve tapasztalta anya, hogy ismét beíratta velem a tanító néni az üzenőmben, hogy az abécét holnapra megtanulom. Anya megkért, hogy mondjam fel neki. Felmondtam, jól. Nah erre anya szépen befirkantotta az üzenőmbe a következő levelet a tanító néninek:
"Egy hete az abc-vel kelünk és fekszünk. Voltak problémék a dz, dzs , gy és ly betűk kiejtésével és helyével, de hétfőn úgy feküdt le Lili, hogy előtte többször hibátlanul, segítség nélkül felmondta és ma reggel is kikérdeztem, többször hibátlanul elmondta. Nem értem, hogy az iskolában miért nem megy, miért blokkol le, mindenesetre ma délután is gyakoroltuk. Bízom benne, hogy most már az órán is hibátlanul fel fogja tudni mondani."
Ma már nem volt beírás. Este anya beszélt Kati nénivel, a fogadóróra miatt. 25-re kapott időpontot.
Nem tudom mi lesz ezután, de mostanában nem szeretek iskolába járni :(

Nincsenek megjegyzések:

 

Design By:
SkinCorner